Kysymys: Olen 37-vuotias ja seurustellut 10 vuotta. Eräänä päivänä kävi ilmi, että avomieheni ei tiedä, minkä väriset silmät minulla on. Silmäni ovat kirkkaan taivaansiniset, ja värin tapaavat muistaa puolitututkin. En pääse asian yli. Koen, että tietämättömyys kuvastaa hänen tunteitaan minua kohtaan - en merkitse hänelle edes sen vertaa, että hän muistaisi silmieni värin. Minun on vaikeaa uskoa, että rakastunut ihminen ei muistaisi rakastettunsa silmien väriä. Hän on tuskastunut, että otan asiaa yhä uudelleen puheeksi ja hokee, ettei hän rekisteröi tällaisia asioita. Onko mahdollista, että mies, joka joskus olisi ollut rakastunut, ei rekisteröisi rakastamansa naisen silmien väriä? Onko hän tavallinen vai epätavallinen mies, vai ovatko hänen tunteensa minua kohtaan vain erityisen laimeat? Minä rekisteröin hänestä jokaisen kohdan nenän tarkasta kaaresta hiusten täsmälliseen ruskean sävyyn, silmien väristä puhumattakaan.

Lillukanvarsia?

SePPO: Voi herranjumala, miehesi ei muista silmiesi väriä, vaikka itse muistat KAIKEN. Taidat olla  huomionkipeämpi kuin Tukiainen mediassa, tehdessäsi kärpäsestä härkäsen, vain siksi, että miehesi ei tiennyt vastausta sininen. Itse muistat kaiken, älä puhu paskaa, haluat nyt vain olla muka parempi ja kiukutella.

Ehkä miestäsi ei vain kiinnosta värit, olivat ne sitten verhot tai sinun näköhermon päässä roikkuvat killuttimet, jotka sitäpaitsi harittavat.

Tiesitkö, että on mahdotonta, että miehesi olisi rakastunut henkisiin ominaisuuksiisi, sillä ko. kysymys paljasta sielussasi olevan empaattisen kylmyyden, tyhjän tilan jota käytät ongelmien kehittämiseen.

Palaa takaisin maan pinnalle, Sputnik, kauniit silmät ne on muilakin. Laskeuduttua voisit keskittyä olennaiseen; miksi kehität riitoja toinen toistaan naurettavimmista asioista?

Ja mikä nimimerkki on lillukanvarsia? Siitä tulee mieleen rasvainen tukka ja lilluvat jenkkakahvamakkarat. Mene siis myös lenkille lortto.

-SePPO